نکات و ترفندهای مهم جذب فالوور در توییتر

۵/۵ - (۱ امتیاز)

حضور در شبکه‌ پر مخاطبی مانند توییتر مزایای زیادی برای کسب‌وکارها دارد که مهم‌ترین آن، کسب ارزش و اعتبار است. برندها در توییتر سعی دارند با همه‌ مخاطبان بالقوه خود ارتباط برقرار کنند و آگاهی را نسبت به برند خود افزایش دهند.

چرا تعداد فالوورهای توییتر اهمیت دارد؟

شاید در نگاه اول توییتر مانند اینستاگرام کاربران زیادی نداشته باشد، اما کاربران توییتر متفاوت از سایر شبکه‌های اجتماعی هستند و البته مانند هر پلتفرم دیگری، تعداد فالوورها، اهمیت زیادی برای یک برند دارد، از جمله:

  • افزایش اعتبار
  • قدرت بیشتر در بازار
  • افزایش دسترسی ارگانیک و آگاهی از برند

زمانی که شما محتوایی را در توییتر توییت می‌کنید، بر اساس سیاست‌های توییتر این محتوا نه تنها به فالوورهای شما نشان داده می‌شود، بلکه آن را به افراد دیگری نیز نشان می‌دهد. هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، پست شما به افراد بیشتری نشان داده می‌شود. به عبارت دیگر، برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر، شما باید دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید تا از طریق حساب آن‌ها به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. این کار شاید سخت به نظر برسد اما جای نگرانی نیست. شما می‌توانید به راحتی با نکات زیر تعداد دنبال‌کنندگان صفحه برند خود را افزایش دهید.

چگونه در توییتر فالوور به دست آوریم؟

۱- صدای برند منحصر‌به‌فرد و قانع‌کننده‌

هیچ چیز در رسانه‌های اجتماعی مهم‌تر از صدای برند شما نیست. قبل از اینکه حساب توییتر خود را راه‌اندازی کنید، به فکر ایجاد صدای برند خود باشید. برای این کار باید در مورد شخصیت‌ مخاطبان خود، دیدگاه آ‌ن‌ها از برند و لحن پیام‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها انتقال دهید، تحقیق و بررسی کنید.

بررسی این موضوع و ایجاد صدایی که با شخصیت مخاطبان هدف شما هماهنگی دارد باعث می‌شود جایگاهی برای خود ایجاد کنید که مردم خواهان حضور و تعامل در صفحه شما باشند.

۲- پروفایل توییتر خود را تکمیل کنید

پروفایل توییتر شما از طریق اپلیکیشن و از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، قابل جستجو و دسترسی است. بنابراین اگر می‌خواهید شانس خود را برای دیده شدن توسط فالوورهای جدید به حداکثر برسانید، پروفایل خود را مانند یک فرد حرفه‌ای کامل کنید. مطمئن شوید که موارد زیر به خوبی در پروفایل شما اجرا شده است:

  • عکس پروفایل با کیفیت بالا
  • هشتگ‌ها، کلمات کلیدی و اطلاعات مکانی
  • اطلاعاتی راجع به محصول یا خدمات

برای مثال، صفحه رسمی پلی‌استیشن، پروفایل خود را با نام کنسول‌های بازی که به بازار روانه کرده (برای مثال پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن وی‌آر)، تصویر نمایه واضحی از لوگو و اطلاعات مکانی خود کامل کرده است.

۳- محتوای بصری پست کنید

بررسی‌ها روی رفتار کاربران توییتر نشان می‌دهد که آن‌ها روی محتواهای بصری بیش از محتوای متنی تمرکز دارند و از آن استقبال می‌کنند. بنابراین در تقویم محتوایی خود زمانی را به ارسال محتواهای بصری اختصاص دهید. محتوای بصری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تصاویر
  • فیلم‌
  • میم‌ها و گیف‌های وایرال
  • اینفوگراف‌ها

تصویر بالا یکی از انواع محتوایی است که می‌توانید در حساب کاربری برند خود پست و توجه مخاطبان را به محصولات یا خدمات خود جلب کنید. بهترین قسمت پست محتوای بصری، نبود محدودیت کاراکتر است. هنگامی که شما یک توییت متنی می‌نویسید، کاراکترهای متن نباید بیش از ۲۸۰ کاراکتر شود در حالی که این قانون برای عکس‌ها و اینفوگراف‌ها صدق نمی‌کند. با استفاده از یک محتوای بصری می‌توانید بیشتر از چیزی که در یک متن قابل گفتن است، با مخاطبان صحبت کنید.

۴- ویژگی‌های یک توییت خوب را بیاموزید

برای ایجاد هرگونه محتوای برجسته در رسانه‌های اجتماعی، شما به ترکیبی از هنر و علم نیاز دارید. هنر تولید محتوای برجسته، به درک و احساس شما بستگی دارد و می‌تواند شخص به شخص متفاوت باشد؛ اما خوشبختانه، بخش علمی ماجرا را می‌توان در یک لیست گنجاند.

به گفته خود توییتر، توییت‌هایی با بهترین عملکرد، دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • دارای یک تا دو هشتگ باشند.
  • گفتگو محور باشند.
  • کوتاه و مختصر باشند (توئیت‌های کمتر از ۱۴۰ کاراکتر همچنان بهترین عملکرد را دارند).
  • با محتوای بصری همراه باشند.
  • همگام با رویدادهای جاری و گفتگوهای پرطرفدار روز باشند. (با رفتن به بخش Trends در تب Explore توییتر می‌توانید موضوعات پرطرفدار توییتر را پیدا کنید.)

۵- از ویژگی‌های جدید توییتر استقبال کنید

برای اطلاع از ویژگی‌های جدید این پلتفرم، به اطلاعیه‌های توییتر توجه کنید. برای مثال قابلیت Spaces، که به نوعی ویژگی چت صوتی زنده توییتر محسوب می‌شود، از سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده و می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای تعامل با مشتریان، ارائه اطلاعات از برند و محصولات و در نهایت جذب مشتری باشد.

اکانت توییتر (Twitter@) را دنبال کنید تا از ویژگی‌های جدید مطلع شوید و به نفع برند‌تان از این ویژگی‌ها استفاده کنید.

۶- از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌های توییتر، پست‌های شما را جستجو‌پذیر و قابل دسترس می‌کنند. بنابراین، با افزودن هشتگ به پست‌های خود میانبری برای دسترسی به بینندگان جدید و مخاطبان گسترده‌تر ایجاد کنید. طبق گفته توییتر، بهتر است ۱ تا ۲ هشتگ مرتبط به هر توییت خود اضافه کنید.

۷- رشته توییت بنویسید

اگر می‌خواهید توییتی بنویسید که در ۲۸۰ کاراکتر گنجانده نمی‌شود، باید از رشته توییت کمک بگیرید. رشته توییت، به دنباله‌ای از توییت‌ها گفته می‌شود که به صورت سری به هم متصل شده‌اند.

مردم نه تنها یک داستان خوب را دوست دارند، بلکه رشته‌ توییت‌ها به معنای شانس‌های متعدد برای دیده شدن هستند.

برای ایجاد یک رشته توییت، پس از نوشتن اولین توییت، نماد مثبت را انتخاب کنید و توییتر پس از انتشار به صورت خودکار رشته توییت شما را شماره‌گذاری می‌کند.

۸- اهمیت بالای تعامل

زمانی که در توییتر تازه‌وارد هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد فالوور، تعامل مداوم با سایر کاربران توییتر است. این تعامل می‌تواند به شکل‌های زیر باشد:

  • تعامل با فالوورهای فعلی خود (پاسخ دادن به نظرات، پیام‌ها و…)
  • ردیابی نام تجاری و پاسخ به توییت‌هایی که درباره نام تجاری شما زده شده است.
  • توجه به ریتوییت‌های حساب خود و گذاشتن کامنت برای آن‌ها.
  • گذاشتن کامنت برای حساب‌های غیررقیب با حساب برند خود.

۹- محبوب‌ترین توییت خود را پین کنید

یک پست پین شده در بالای فید پروفایل شما که بالاتر از توییت‌های دیگر (حتی جدیدترین توییت‌ها) قرار می‌گیرد می‌تواند در چشم‌ بر هم‌ زدنی، برند شما را به یک بازدیدکننده جدید بشناساند. بنابراین از این قابلیت برای به نمایش گذاشتن آخرین تبلیغ، پرطرفدارترین توییت یا محبوب‌ترین محتوای خود استفاده کنید.

از آنجایی که توییت پین شده شما اولین است که بازدیدکنندگان پیج شما می‌بینند، آن را به روز نگه دارید تا همواره معتبر بماند.

کلام آخر

برندها برای ارتباط با مخاطبان خود به توییتر می‌آیند. هرچه فالوورهای شما در توییتر بیشتر شوند، محبوبیت برند شما افزایش می‌یابد، افراد راحت‌تر به برند شما اعتماد می‌کنند، سهم  بیشتری در بازار خواهید داشت و اعتبار برند شما در صنعت و بازار افزایش پیدا می‌کند.

افزایش فالوورهای توییتر یک برند، نیاز به آزمون و خطا و گذر زمان دارد، اما در بلند‌مدت بازده زیادی خواهد داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

ترسیم ستاره قطبی

سه گام حیاتی قبل از اجرای استراتژی روابط عمومی

برای اینکه به چیزهای خوب در کسب و کارتان برسید، نیازی نیست که یک شرکت بسیار شیک (شما بخوانید گران‌قیمت) داشته باشید. بهترین استراتژی‌ها درون سازمان اتفاق می‌افتند و آغاز...
بیشتر بخوانید
هیچ کس درباره مشکلات کارآفرینان صحبت نمی‌کند

۶ نکته درباره سختی‌های مدیرعامل بودن

راشل گرینبرگ مشاور سرمایه‌گذاری در بانک سرمایه‌گذاری وال استریت   یک ‌بار وقتی در کوچه‌ای یکی از شرکای تجاری‌ام داشت به من نزدیک می‌شد، خم شده و پشت شمشادها پنهان...
بیشتر بخوانید
مدیریت کارکنان در سال 2023

۹ الگویی که شیوه کارها را تعیین خواهد کرد

در سال ۲۰۲۲، رهبران کسب‌وکارها با محیطی مواجه شدند که روز‌به‌روز غیر قابل ‌پیش‌بینی‌تر بود؛ سیاست‌های بازگشت به محیط کار از سر گرفته می‌شد، کارمندان بیشتری ترک کار می‌کردند و...
بیشتر بخوانید
انتخاب سخت راهبر هیات‌مدیره

۸ سوال مهم برای انتخاب رئیس هیات‌مدیره

امروزه هیات‌مدیره شرکت‌ها تحت بررسی‌های دقیق و موشکافانه‌ای قرار می‌گیرند. آنها باید در یک محیط سیاسی-اجتماعی بسیار حساس، پاسخگوی سهام‌داران فعال، کارمندان دغدغه‌مند، اعضای جامعه و دیگران باشند. همچنین باید...
بیشتر بخوانید
×
واتساپ
تلگرام
ارتباط با کارشناسان